بوستر پمپ برای ساختمان های 10 طبقه به بالا

در
دسته بندی ها: خواندنی ها

تامین آب در ساختمان هایی که سطح فشار لازم را ندارند، از طریق نصب یک عدد پمپ محقق خواهد شد. این پمپ آب می تواند همراه با مکش آب در لوله های آمده از آبرسانی شهری، سطح دبی را افزایش داده و آن فشار مطلوب را تأمین سازند. از طرفی در ساختمان های بلند مرتبه که نیاز است آب راهی ارتفاع قابل توجهی باشد، استفاده از پمپ ها ضروری به نظر می رسد تا بتوان حجم قابل قبولی از آب را در بالاترین طبقات ساختمان ‌ها نیز داشته باشیم. در این بین مشکل نوسان فشار آب می ‌تواند عملکرد پمپ ها را تحت تاثیر بگذارد. نوسان در فشار آب، اگر راهی شیر های خروجی منازل باشد، اتفاق پسندیده ‌ای نیست. خصوصاً اگر این اتفاق در یک مجتمع بزرگ مسکونی حادث شود. از این رو برای رفع مشکل، ایده استفاده از بوستر پمپ ها را در نظر گرفته اند.

برای ساختمان ها و برج های بلند که دارای طبقات بسیار بالایی هستند دیگر از پمپ های آب تک کارساز نخواهد بود، باید در این ساختمان ها و برج های بلندی که طبقات بسیار بالا دارند باید از بوستر پمپ ها باید استفاده کرد. بوستر پمپ ها از ترکیب دو یا چند پمپ تشکیل می‌شوند که در کنار هم قرار گرفتن چندین پمپ و متصل شدن آنها به هم، بوستر پمپ می‌گویند.

بوستر پمپ ها برای ساختمان های با طبقات بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. چون ساختمان های بلند باید پمپ های آب شان خیلی پمپاژ قوی داشته باشد تا آب به طبقات بالا برسد برای همین علت باید از بوستر پمپ ها استفاده کرد.