پمپ آب خانگی را در چه مکانی نصب کنیم؟

در
دسته بندی ها: خواندنی ها

به طور کلی پمپ های آب از مواد مختلفی ساخته می شوند و با توجه به اینکه اغلب در سطح زمین نصب می شوند تحت تاثیر نورخورشید، باد و باران قرار می گیرند و اگر از مواد بی کیفیت ساخته شده باشند به راحتی دچا خوردگی می شوند پس بهتر است مدلی را انتخاب کنید که از مواد مقاوم و با کیفیت ساخته شده باشند.

از جمله مواردی که به کارکرد هر چه بهتر پمپ اب کمک می کند، طول عمر پمپ را افزایش می دهد و در نتیجه باعث راندمان بالاتر پمپ آب می شود مکان و فضایی است که پمپ آب خود را در آن جا قرار می دهید.

بهتر است مکانی که برای قرار دادن پمپ آب انتخاب می کنید صاف و هم سطح زمین باشد که پمپ هنگام کارکرد نلرزد و استهلاک کمتری ایجاد کند، پمپ را مستقیما زیر نور خورشید قرار ندهید زیرا خود پمپ در حالت عادی کارکردش میزانی گرما ایجاد می کند و اگر این گرما بیش از حد معمول شود باعث اختلال در عملکرد می شود. همچنین مکان قرار دادن الکتروپمپ به گونه ای باشد که بر سطح پمپ، آب پاشیده نشود.

 پمپ آب را به دیوار نچسبانید و بهتر است حدودا 15 سانتیمتر از دیوار فاصله داشته باشد تا هم محیط اطرافش خنک تر باشد و هم به راحتی بتوان آن را سرویس کرد. از آن جایی که پمپ های آب به طور خودکار کار می کنند بهتر است آن ها را در مکانی دور از اتاق خواب نصب کنید تا صدا و ارتعاشات ناشی از کارکرد پمپ مکان استراحتتان را تحت تاثیر قرار ندهد.

برای بهره وری هر چه بالا تر از پمپ آب خانگی از چه وسایل دیگری باید استفاده کرد؟

استفاده تنها از پمپ آب کافی نیست شما در صورتی که می خواهید فشار اب مورد نظر مکان مسکونی یا تجاری خود را افزایش دهید باید با پمپ آب وسایل ضروری دیگری نیز که راندمان پمپ آب را افزایش می دهند را نیز استفاه کنید. از جمله این وسایل می توان به منبع ذخیره آب، منبع تحت فشار آب و ست کنترل اشاره کرد که در ادامه با آنواع آن ها و انتخاب صحیح هر کدام اشاره خواهیم کرد.