6 نکته برای آماده سازی موتور دیزل در زمستان

در
دسته بندی ها: خواندنی ها

برای آماده کردن دستگاه خود در فصل سرد باید نکات مهم زیر را در نظر داشته باشید:

  1. باتری ها را تست کنید.عمر باتری متوسط بین دو تا پنج سال است.
    پس از تحمل تابستان گرم (که در آن خوردگی و تبخیر سیال اغلب اتفاق می‌افتد)، و به دنبال آن کمبود ظرفیت آمپر میل لنگ، زمستان راهی برای از بین بردن باتری‌های ضعیف دارد. برای جلوگیری از بروز مشکل بهتر است تا باتری های خود را تست نمایید.
    در حالی که موتور خاموش است، مولتی متر خود را روی ولتاژ بالای 15 ولت تنظیم کنید و به سیم های باتری وصل نمایید. اندازه گیری یک باتری کاملا شارژ شده باید حداقل 12.6 ولت باشد. باید بدانید که عدد زیر 10 ولت نشان دهنده رو به اتمام بودن باتری می باشد.
    با روشن بودن موتور، ولتاژ باید بین 13.7 تا 14.7 ولت باشد. همچنین مطمئن شوید که کابل های باتری را برای اتصال خوب و بدون خوردگی تمیز کرده اید.
  2. تست و تعویض شمع برق (در صورت وجود)اگر دیزل شما از شمع‌های تابش برای کمک به استارت‌های سرد استفاده می‌کند، مهم است که قبل از شروع زمستان مطمئن شوید که در حالت متناسبی هستند.
  3. از افزودنی سوخت ضد ژل استفاده کنید.در سرمای شدید، حتی بهترین سوخت دیزل ترکیبی زمستانی نیز می تواند به نقطه ابری خود برسد (معیار عملکرد دیزل در دمای پایین) و شروع به ژل شدن کند. با توجه به تفاوت های بسیار زیاد در کیفیت سوخت و این واقعیت که قرار گرفتن هر وسیله نقلیه در هوای سرد متفاوت خواهد بود، دمای قطعی وجود ندارد که در آن دیزل شروع به ژل شدن کند. با این حال، بیشتر سوخت‌ها به نقطه ابری خود بین 20 درجه فارنهایت و 18- درجه فارنهایت می‌رسند.
    به همین دلیل همیشه ایده خوبی است که از یک افزودنی سوخت در زمستان استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که از یک افزودنی تمام فصول استفاده کنید یا به طور خاص برای افزودنی باشد که تنها برای زمستان است.
  4. فیلتر های سوخت را تعویض کنید.این یک واقعیت است که فیلتر سوخت رایج ترین نقطه انجماد برای سوخت دیزل می باشد. با توجه به کاتالوگ دستگاه خود به زمان تعویض فیلترهای سوخت توجه داشته باشید.
  5. از وزن سبک روغن موتور استفاده نمایید.در هوای سرد از روغن موتور با وزن سبک تر استفاده کنید. یک موتور سرد به روغن کاری کافی به خصوص زمانی که راه اندازی می شود، نیاز دارد.
    از روغن موتور سبک تر از آنچه سازنده موتور توصیه می کند استفاده نکنید، زیرا ممکن است زمانی که موتور داغ است روغن کاری مناسبی ارائه نکند.
  6. مایع خنک کننده را بررسی کنید.مایع خنک کننده خود را به طور منظم با یک هیدرومتر چک کنید. مایع خنک کننده را با آب معمولی پر نکنید.
    به دماسنج ها توجه کنید و از خنک شدن بیش از حد خودداری نمایید، زیرا ممکن است در اثر دوره های طولانی بیکاری یا جریان بیش از حد هوا ایجاد شود. خنک کردن بیش از حد می تواند باعث احتراق ضعیف شده که منجر به دود سفید، افزایش مصرف سوخت و عملکرد ناکارآمد سیستم تصفیه پس از آن می شود.