معرفی انواع برندهای دیزل ژنراتور

در
دسته بندی ها: خواندنی ها

تفاوت بین انواع برند دیزل ژنراتور به قدرت موتور ، حجم و تعداد سیلندرها بستگی دارد. در بین برندهای موجود این دستگاه ، مدل های اروپایی از کیفیت بی نظیری نسبت به انواع دیگر برخوردار هستند. ژنراتورهای دیزلی چینی و ایرانی نیز با کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب در سطح بازار جهانی موجود می باشند.

برند دیزل ژنراتور ولوو پنتا سوئد (Volvo Penta)

ولوو پنتا ساخت سوئد و آلمان است. اگر به دنبال تنوع قدرت موتور در دیزل ژنراتور هستید، دیزل ژنراتورهای ولوو پنتا بهترین انتخاب هستند. بازه قدرت موتور دستگاه های این برند بین 88 تا 655 کیلووات متغییر است. کاربرد این نوع دستگاه ها در محیط های تجاری، ساختمانی و صنعتی است.

دیزل ژنراتور کاترپیلار آمریکا (Caterpillar)

بی شک دیزل ژنراتور کاتریپلار آمریکا از بهترین دیزل ژنراتور ها است. محصولات این برند به دلیل میزان قدرت بالا در صنایع بزرگ با فشار کاری بالا استفاده می شود. دامنه قدرت موتور دیزل کاترپیلار بین 300 تا 8000 کیلووات است. این نوع دیزل ژنراتور نسبتا گران است.

دیزل ژنراتور پرکینز انگلیس (Perkins)

محصولات این برند ساخت انگلیس است. قدرت موتور دیزلی پرکینز بین 8 تا 2000 کیلو وات است. سرعت زیاد از مزیت اصلی موتورهای دیزلی پرکینز است. هر چقدر سرعت در دیزل ژنراتور بیشتر باشد کارایی موتور بیشتر می شود. این موتور در رده بندی کیفیت بعد از برند کاترپیلار قرار می گیرد. به دلیل دسترسی آسان به قطعات یدکی این دیزل ژنراتور، بسیار پرطرفدار است.

برند دیزل ژنراتور ایویکو ایتالیا (Iveco)

ایوکو یک شرکت ایتالیایی است که انواع خودروهای تجاری، موتورهای دیزلی و ژنراتورها را تولید می کند. از لحاظ اقتصادی محصولات این شرکت با کیفیت و مقرون به صرفه هستند.

ژنراتور کامینز آمریکا (Cummins)

این برند بهترین دیزل ژنراتور و از گرانترین آن است . از مزایای ژنراتور کامینز آمریکا می توان به عمر و دوام طولانی اشاره کرد. قدرت بالای موتورهای محصولات این برند (تقریبا 3000 کیلووات) باعث شده تا از آنها در صنایع بزرگ استفاده شود. درحال حاضر نمایندگی های این شرکت در سه کشور انگلستان، هند و چین فعالیت دارند.

دیزل ژنراتور لوول چین (Lovol)

از با سابقه ترین شرکت های چینی که با برندهای معروف جهان رقابت می کند. این شرکت، دیزل ژنراتورها را با کیفیت و قیمت قابل قبول در سراسر جهان تولید و عرضه می کند. دیزل ژنراتور لوول برای صنایع کوچک و مصارف خانگی قابل استفاده است.

برند مشهور بنز در سطح جهانی (Benz)

برند بنز در تمام دنیا مشهور است و در زمینه ساخت انواع خودروهای سبک و سنگین فعالیت دارد. در حال حاضر محصولات این شرکت برای ایران تحت تحریم است. برخی از شرکت های ایرانی با مهندسی معکوس موتور دیزلی، توانسته اند برند دیزل ژنراتور ایرانی را به بازار عرضه کنند.

استامفورد تولید کننده تک ژنراتور (Stamford)

استمفورد  تولید کننده ی تک ژنراتور  و زیر مجموعه کامینز است. محصولات این دو شرکت با همکاری یکدیگر ،  به دسته بهترین دیزل ژنراتور راه پیدا کرده اند.

دیزل ژنراتور دویتس آلمان

این شرکت با تولید موتورهای دیزل با قدرت موتور 94 تا 400 کیلو توانسته نام بهترین مارک دیزل ژنراتور را به خود اختصاص دهد. محصولات این شرکت نسبت به سایر شرکت ها گران تر می باشد.