شیوه مناسب برای برش آسفالت و بتن با استفاده از کاتر آسفالت بر

در
دسته بندی ها: خواندنی ها

دقت کنید که برای کیفیت بیشتر برش و به دست آمدن نتیجه نهایی مطلوب باید تمام راه ها را با توجه به جزییات و دقت بالا انجام دهید. نحوه کار با کاتر آسفالت بر به صورت زیر است:

  • چک کردن سوخت دستگاه و مخزن روغن

در ابتدای کار با کاتر آسفالت بر باید سوخت تامین کننده دستگاه کاتر آسفالت بر را چک کنیم که کاملا پر باشد تا دستگاه به خوبی و با تمام توان خود کار کند و به راحتی برش بزند، اگر سوخت را چک نکنیم ممکن است به دلیل تمام شدن سوخت در هنگام عملیات برش زنی اختلال پیش بیاید. هم چنین باید به پر بودن مخزن روغن دستگاه توجه کنیم زیرا موتور دستگاه برای زمان فعالیت اش به روغن برای روان کاری و خنک کنندگی نیاز دارد و نبودن روغن یا کمبود آن باعث خرابی و آسیب موتور کاتر آسفالت بر می شود.

  • نصب تیغه برش کاتر آسفالت بر

ما به دو دلیل تیغه را تعویض می کنیم که دلیل اول کند شدن تیغه برش قبلی است و دلیل دوم به علت تغییر عملکرد تیغه برش کاتر آسفالت بر است. توجه داشته باشید که اصول ایمنی را برای تعویض و نصب تیغه برش کاتر آسفالت بر را رعایت کنید تا خدایی نکرده دچار آسیب نشوید.

  • چک کردن تسمه های کاتر آسفالت بر

چون تسمه های کاتر آسفالت بر یا کاتر بتن بر بسیار تحت فشار هستند برای همین  آسیب دیدن یا شل بودن یا زیاد سفت بودن آن ها باعث اختلال و آسیب می شود. پس حتما از سالم بودن تسمه ها اطمینان پیدا کنید تا بتوانید در هنگام عملیات  و کار با کاتر آسفالت بر از حداکثر قدرت موتور استفاده کنید.

  • چک کردن میزان آب کافی در مخزن

برای داغ نشدن بیش از اندازه تیغه کاتر آسفالت بر از سیستمی استفاده شده است که در آن جریان آب وجود دارد تا به صورت یکسان سطح تیغه را خنک کند و از خرابی و شکستن تیغه جلو گیری شود.

تنظیم خط نشان کاتر آسفالت بر در راستای تیغه آن

قبل از روشن کردن دستگاه برای جلوگیری از شکستگی تیغه کاتر آسفالت بر حتما خط نشان را در راستای تیغه کاتر آسفالت بر تنظیم کنید.

تنظیم ارتفاع مورد نظر برای برش با کاتر آسفالت بر

شما برای تمیزی کار و دقیق بودن باید قبل از برش ارتفاع را تنظیم کنید. عمق برش سطوح سخت با کاتر آسفالت بر قابل تنظیم کردن است. این کار با فلکه ای که پشت کاتر آسفالت بر وجود دارد، انجام می شود. چون سطوح مورد نظر برای برش متفاوت هستند، برای برش زدن عمق های متفاوت از تیغه برش های گوناگون با ضخامت مختلف استفاده می کنند.

روشن کردن موتور

7- روشن کردن موتور:-وبسایت پارس موتور


در ابتدا باید دکمه پاور را روشن کرد و وقتی که شیر بنزین باز شد، ساسات کاتر برش در حالت فعال قرار بگیرد؛ در آن زمان اهرم گاز به صورت نیمه فعال جلو می آید و هندل کشیده می شود. لازم به ذکر است بعد از کشیده شدن هندل کاتر برش موتور روشن می شود و شما بعد از 10 ثانیه مکث می توانید کار خود را آغاز کنید.

شرکت شکیبا موتور آریا با فروش انواع کاتر های آسفالت بر در خدمت شما عزیزان میباشد