بررسی چگونگی عملکرد دیزل ژنراتور کم صدا و بی صدا

در
دسته بندی ها: خواندنی ها

قرار گرفتن و کار کردن در محلی که آلودگی صدا در  آن تولید می­شود، باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری برای کارکنان می ­شود، از جمله ضعف اعصاب، و بیماری هایی از این قبیل که بسیار برای شخص سخت و طاقت فرسا است. آلودگی صوتی بعد از گذشت مدتی عواقب مخرب زیادی را بر جای میگذارد و باعث کم شدن تمرکز و عدم درست پیش رفتن کارها می­ شود.  استفاده از دیزل ژنراتور کم صدا و بی صدا می تواند کمک بسیار بالایی باشد در راحتی کارکنان و همچنین درست پیش رفتن کارها کند. همچنین استفاده کردن از کانوپی نیز میتواند کمک بزرگی کند برای شما در کم کردن صدای اطراف وثر است. کانوپی­ ها معمولا به طور خصوصی برای هر یک از دیزل ژنراتورها ساخته می­شود. شما در زمان خرید دیزل ژنراتور باید آن را سفارش دهید تا مطابق با استانداردهای ژنراتور شما آن را بسازند.

تفاوت موتور برق کم صدا و بی صدا با کیفیت و بی کیفیت

از جمله تفاوت­ های  اصلی بین موتورهای کم صدا با کیفیت و بی کیفیت این است که موتورهای با کیفیت، هم کم مصرف هستند و هم کم صدا می­باشند. این بستگی به تکنولوژی پیشرفته موتور دارد. یک تفاوت دیگر که دیزل ژنراتور کم صدا و بی صدا با کیفیت و بی کیفیت دارد در قیمت میباشد، قیمت موتورهای با کیفیت بیشتر است از موتورهای بی کیفیت، طبیعی است که هر چه محصول با کیفیت­ تر باشد، قیمتش بالاتر میباشد. پس هیچ گاه کیفیت را فدای قیمت نکنید، شاید که لازم باشد قیمت بیشتری بپردازید، اما در عوض از شر صدای طاقت فرسا خلاص میشوید.

کاربرد دیزل ژنراتور کم صدا و بی صدا

مشخص می­باشد که دیزل ژنراتور­های کم صدا و بی صدا، برای مکان ­هایی که شلوغ هستند به کار می­روند. دیزل ژنراتورهای که در ویلا، باغ، مناطق شهری و … استفاده می­شوند، باید از نوع دیزل ژنراتورهای کم صدا و بی صدا باشند. در این مکان­ها به جز صدای موتور باید به آلایندگی ژنراتور هم توجه شود.

عوامل بسیاری در صدای ژنراتور دخالت دارد، مثلا نوع سوخت دیزل ژنراتور میتواند در صدای آن تاثیر بگذارد. معمولا موتور برق­ های بنزینی صدای بیشتری ایجاد میکنند و ژنراتورهای دیزلی، موتور برق­ های بی صدا­تری می­باشند. اینکه یک موتور برق سیستم احتراق­ آن دوزمانه باشد یا چهار زمانه نیز میتواند تاثیر هر چند اندک در صدای آن داشته باشد. به علاوه از همه اینها کیفیت خودرو نیز در صدای آن نقش به سزایی دارد. ژنراتورهای سالم و صحیح صدای کمتری ایجاد میکنند.