نگهداری مناسب از دستگاه برش آسفالت و بتن

در
دسته بندی ها: خواندنی ها

نکته: قبل از نصب هرگونه تیغه برش آسفالت و بتن، باید کاتر آسفالت بر از لحاظ عدم هرگونه صدمه یا آسیب که ممکن است در هنگام حمل و نقل و عملیات یا استفاده قبلی به دستگاه رسیده باشد، بررسی گردد.

1- محور مربوط به دستگاه برش آسفالت باید با سوراخ تیغه آسفالت بر یا بتن بر تناسب داشته باشد. همچین پین باید به صورت محکم در سوراخ جا بگیرد تا تیغه را به طور کامل بر روی دستگاه نگه دارد. محور دستگاه کاتر باید به صورت تمیز و عاری از هرگونه آسیب باشد تا در حین کارکرد دستگاه کاترزنی آسفالت مشکلی به وجود نیاید. همچنین تیغه آسفالت بر یا بتن بر باید از لحاظ عدم وجود هرگونه آسیب، ساییدگی یا ورآمدگی پوشش محافظ بررسی گردد.

نکته: در هنگام نصب تیغه برش بتن یا آسفالت بر روی دستگاه کاتر، به هیچ وجه تیغه را بر روی محور فشار ندهید.

2- همیشه در هنگام کار با کاتر برش آسفالت، باید قاب محافظ تیغه در جای خود قرار گرفته باشد. همیشه

سعی کنید قاب محافظ دستگاه بتن بر را بر اساس سایز تیغه برش بتن و آسفالت تهیه نمایید.

3- همیشه در هنگام کار با کاتر آسفالت بر بنزینی یا دیزل از لباس، عینک و تجهیزات ایمنی استفاده کنید.

4- به هیچ وجه کاتر آسفالت بر دستی را در حالت روشن، ترک نکنید.

5- همیشه هنگامی که از دستگاه کاتر آسفالت بر استفاده نمی کنید، سلامت بلبرینگ های دستگاه را چک کنید.

6- به هیچ وجه دستگاه برش آسفالت را در حین عملیات برش آسفالت و زمانی که تیغه دستگاه درگیر است، متوقف نکنید. این عمل آسیب شدیدی به تیغه دستگاه می رساند.

7- هنگام ثابت نمودن دستگاه برش آسفالت در یک درجه مشخص و کار بر روی یک مقطع معین، باید چرخ های دستگاه حتما ثابت شوند تا از حرکت دستگاه و بهم خوردگی دقت در حین برش ممانعت به عمل آید.

8- هنگام روشن کردن کاتر برش بتن و آسفالت، اپراتور باید از اطراف تیغه آسفالت بر یا بتن بر دور گردد.

9- اگر به هر دلیل تیغه برش آسفالت در هنگام کارکرد از چرخش باز می ایستد، دستگاه را متوقف، تیغه را از محل برش بالا آوارده و بست مربوط به شفت و مهره آن را محکم نمایید. قبل از شروع به کار و استارت مجدد موتور دستگاه کاتر، تیغه برش را چک نموده و از سلامت آن اطمینان حاصل نمایید. هنگام شروع به برش ادامه آسفالت یا بتن اطمینان حاصل کنید که ادامه برش را در پیش گرفته و دستگاه با برش قبلی در یک سطح قرار گرفته و هم تراز است.

10-در هنگام برش با کاتر از وارد کردن فشار اضافی به دسته به عنوان روشی برای ورود کاتر آسفالت بر به داخل آسفالت یا بتن جدا خودداری نمایید. وارد کردن نیرو به تیغه را  با افزایش بیش از حد سرعت تیغه برش آسفالت یا کم کردن سرعت آن به صورت ناگهانی انجام ندهید، این عمل باعث آسیب به تیغه برش و موتور دستگاه می گردد.

11- هنگام استفاده از تیغه های الماس یا مواد برش دهنده مرطوب جهت برش آسفالت یا بتن، استفاده از مواد خنک کننده مناسب الزامی می باشد. همچنین نازل های آب پاش که وظیفه پاشش آب وخنک کاری تیغه برش بتن یا آسفالت را بر عهده دارند باید به طور کامل تنظیم و صحت آن ها چک گردد.

نکته: نحوه پاشش و رسیدن مواد خنک کننده به تیغه برش آسفالت یا بتن یکی از عوامل تعیین کننده عمر تیغه می باشد.

12- تیغه دستگاه باید همیشه با بیشترین سرعت عملیات برش را انجام دهد.

13- موتور باید با دور مناسب در دقیقه راه اندازی شود. به هیچ وجه تنظیمات پیش فرض مربوط به دور موتور کاتر را تغییر ندهید.

14- در مواقع اضطراری با استفاده از سوئیچ تعبیه شده بر روی موتور، دستگاه را از کار بیاندازید.

گروه شکیبا موتور در خدمت شما عزیزان میباشد