انواع گیربکس های ژنراتور

در
دسته بندی ها: خواندنی ها

لازم است بدانید گیربکس ژنراتور و یا گیربکس های صنعتی، دارای انواع متنوعی می باشند که تمامی آن ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. برخی از انواع گیربکس های ژنراتور عبارت اند از:

  • گیربکس صنعتی کاهنده

اولین و محبوب ترین نوع از گیربکس های ژنراتور، می توان به گیربکس صنعتی کاهنده اشاره نمود. گیربکس های کاهنده اگر چه سرعت کمی را در بر دارند، اما می توان گفت قدرت نسبتا بالایی را دارا است و می تواند تمامی نیاز های مشتریان خود را برطرف سازد. این محصول، اغلب مابین موتور و محرک قرار گرفته و توان مورد نیاز محرک را از کاهش الکتروموتور تامین کرده و آن را انتقال می دهد.

استفاده از گیربکس های صنعتی در صنایع گوناگون

استفاده از گیربکس های صنعتی در صنایع گوناگون

  • گیربکس صنعتی افزاینده

از دیگر گیربکس ژنراتور، می توان به گیربکس های افزاینده اشاره کرد. این گیربکس ها به تازگی مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته اند و فروش آن ها به اوج خود رسیده است. همانطور که از نام این محصول پیدا است، می توان گفت گیربکس های افزاینده اگر چه قدرت کمتری را نسبت به گیربکس های کاهنده دارند، اما از سرعت بسیار بالایی بهره مند هستند و هنگامی که دور الکتروموتور افزایش می یابد، گشتاور محرک را تامین می سازد.

بسیاری از افراد ممکن است با خود بپرسند از گیربکس ژنراتور افزاینده در چه صنایعی می توان استفاده نمود؟ در پاسخ به چنین سوالاتی لازم است بگوییم گیربکس های صنعتی افزاینده در صنایع مختلفی استفاده می گردند که از نمونه آن ها می توان به صنایع پتروشیمی و نیروگاهی اشاره کرد.