چکش تخریب چیست؟ بتن کن چیست؟

در
دسته بندی ها: خواندنی ها

این گروه از ابزار آلات از بزرگ‌ترین های خانواده ابزار آلات برقی می‌باشند و عمده وظیفه‌ی آن‌ها ایجاد تخریب بر روی بناهای ساختمانی می‌باشد.

از شاخص‌ترین نکات این سری از ابزار آلات می‌توان به سنگین و پر قدرت بودن آن‌ها اشاره کرد، اساس ساخت این نوع از ابزار آلات بر مبنای وظیفه آنها که تخریب سطوح غیر فلزی مانند دیوارها و … است استوار می‌باشد.

چکش تخریب چیست ؟

چکش تخریب را می توان به صورت کلی در دسته بندی چکش ها قرار داد ، این نوع ابزار نوعی چکش برقی سنگین و قدرتمند است که در پروژه های عمرانی و ساختمانی برای تخریب انواع دیوار ، بتن ، سازه  و حتی سطوح سختی مانند آسفالت مورد استفاده قرار می گیرد !

چکش تخریب یکی از بهترین وسیله هایی است که می توان به منظور نصب یک پنجره بر روی دیوار بتنی از آن استفاده کرد !

این ابزار برقی به واسطه قدرت تخریب بالای خود می تواند عملیات حفاری بدون عیب و نقصی را برای شما انجام دهد .

این ابزار از یک دسته بلند فلزی و بدنه سنگین تشکیل شده اند، کاربر می تواند با عمود کردن این ابزار به محل مورد نظر ، نیروی بسیار زیادی به محل دلخواه وارد و تخریب اساسی بر روی آن نقطه انجام دهد !

گفتنی است کاربری که با این ابزار کار می کند می بایست توانایی بدنی بسیار خوبی داشته باشد ، در غیر اینصورت می تواند لطمات بسیار زیاد و بالایی را به او رسانده و منجر به ایجاد جراحت در شخص استفاده کننده شود .

چکش تخریب صرفا برای تخریب به کار برده می شود که انجام فرآیند تخریب توسط ضربات وارده از سوی چکش تخریب صورت می گیرد !

واحد سنجش قدرت چکش های تخریب بر مبنای تعداد ضربات وارده به محل مورد نظر در دقیقه می باشد و دسته بندی آن ها بر مبنای وزن انجام می پذیرد !

به منظور انجام عملیات تخریب سنگین از چکش تخریب های صنعتی استفاده می شود ، که به آن ها چکش تخریب های صنعتی می گویند ، سرعت ضربات ایجاد شده توسط چکش تخریب در برخی مدل ها قابل تنظیم بوده و از این طریق می توان متناسب با محل کار قدرت آن را تنظیم نمود .

بتن کن چیست ؟

در حال پردازش بتن کن ها دارای شباهت بسیار زیادی به چکش تخریب‌هامی‌باشند، اما به صورت جداگانه دارای سبک و نوع کارکرد خاص خود می‌باشندکه به شرح زیر است:

دریل‌های بتن کن با نوع عملکرد ترکیبی خود، علاوه بر خاصیت تخریب حالت چرخشی را نیز دارا می‌باشند، این نوع از ابزارها به منظور ضربه زدن مجهز به پیستون می‌باشند که باعث بالا رفتن قدرت تخریب در آن‌ها شده و می‌توانحفاری بسیار بزرگ‌تری به این مکانیزم انجام داد.

همچنین گفتنی است بتن کن‌ها دارای سیستم مته و قلم گیر پیشرفته م باشند که می‌توان همانند چکش تخریب از آن‌ها استفاده نمود!

بتن کن‌ها علاوه بر دسته بندی بر اساس وزن، بر اساس نوع قلم گیر نیز دستهبندی می‌شوند، از جمله سیستم‌های قلم گیر می‌توان به 4 شیار یا SDS Plus وپنج شیار یا SDS Max و ستاره‌ای یا SPLine اشاره نمود.

سیستم های قلم گیر در بتن کن

بتن کن های چهار شیار معمولا قلم و یا مته هایی با قطر 24 میلیمتر را می گیرند و نسبت به قلم گیر پنج شیار نازک تر و سبک تریند ، اما سیستم های قلم گیر پنج شیار از مته 34 میلیمتر به بالا را گرفته و وزن سنگین تری دارند .

فرق بتن کن با چکش تخریب چیست؟

دریل‌های بتن کن به منظور سوراخ کردن و کندن بتن و دیوار مورد استفاده قرارمی‌گیرد و بیشترین کاربرد آن در اموری مانند تأسیسات و نصب می‌باشد، اماچکش‌های تخریب فقط به منظور تخریب اجسام بسیار سخت مورد استفاده قرارمی‌گیرد.