الزامات انتخاب یک پمپ آب مناسب برای برج های مرتفع

در
دسته بندی ها: خواندنی ها

همانند سایر موارد، دانستن هد و دبی پمپ، در اینجا هم همواره امری لازم و ضروری بوده است. یک ساختمان دو طبقه با ۸ الی ۱۲ متر، توسط فشار معمولی خط لوله آب، تامین می شود.

اما هرچیزی که بالاتر از ساختمان دو طبقه باشد، با فشار استاندارد خط لوله، تامین نشده و باید توسط سیستم آبرسانی پمپ و مخازن آب تقویت گردد.

در گذشته روال بر این بود که از یک پمپ و منبع ذخیره استفاده می شد که آن ها را در پشت بام قرار می دادند و با کمک نیروی جاذبه، آب را به طبقات انتقال می دادند.

اما امروزه از سیستم های پیش ساخته ای به اسم بوستر پمپ استفاده می گردد. که پمپ و سایر تجهیزات برروی شاسی نصب شده و بدون لغزش، قادر به فعالیت هستند.

ساخت بوستر پمپ ها، با توجه به نیاز ساختمان و فضای اختصاص داده شده، به افراد کمک می کند که مطابق با خواسته ها، پکیج را سفارش دهند. در این بین سیستم هایی وجود دارند که با متغیر کردن سرعت، مصرف انرژی را به حداقل می رسانند.

نحوه کار سیستم های بوستر پمپ آب

بوستر پمپ ها در واقع از دو یا چند پمپ آب تشکیل شده است که وظیفه ی آن ثابت نگهداشتن فشار، با دبی مورد نظر است. که با شروع مصرف در یکی از واحدها بوستر پمپ با روشن شدن یک به یک پمپ ها، استارت میخورد. با افزایش مصرف، پمپ های دیگر، یک به یک شروع به کارکردن می کنند.

بوستر پمپ ها قادر به افزایش فشار در منازل و ساختمان ها می باشند و می توانند فشار آب را در تمامی نقاط و ساعات شبانه روز ثابت نگاه دارد.

در بعضی از بوستر پمپ ها به دلیل ذخیره و صرفه جویی انرژی، ازیک پمپ رزرو به نام جوکی پمپ استفاده می شود. در کل بوستر های آبرسانی به دو دسته ی دور ثابت و دور متغیر تقسیم می گردند. البته می توان در این حوزه به بوستر پمپ های آتش نشانی نیز اشاره کرد.