موارد قابل توجه در محل نصب دیزل ژنراتور

در
دسته بندی ها: خواندنی ها

برای مکان نصب این دستگاه‌ها باید موارد زیر در نظر گرفته شوند:

  1. فضاژنراتورهای صنعتی بزرگ و حجیم هستند، بنابراین در تعیین مکان ژنراتورها باید هزینه، تدارکات و حداکثر کردن فضا برای ساکنین و افرادی که در اطراف این دستگاه کار می‌کنند، در نظر گرفته شود. همچنین برای انواع کوچک‌تر و برای مصارف کوچک‌تر نیز در نظر گرفتن فضا از اهمیت بسیاری برخوردار است تا قابلیت دسترسی به دستگاه وجود داشته باشد.
  2. جریان هوابرای جلوگیری از گرمای بیش از حد، باید جریان هوای کافی در اطراف دستگاه وجود داشته باشد و نصب باید الزامات NEC (کد ملی برق) را برآورده کند. انجام این کار مستلزم استفاده از یک سیستم خنک کننده می‌باشد.
  3. تحویل سوختژنراتورهای دیزلی بیشترین استفاده را در کاربردهای تجاری و صنعتی دارند. برای سوخت گیری دستگاه باید اقدامات لازم در نظر گرفته شود.
  4. صدا و لرزشموتور ژنراتور و احتمالاً سیستم‌های خنک کننده می‌توانند نویز داشته باشند. ممکن است برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای ساکنین و افراد اطراف این دستگاه‌ها، به موارد خاصی برای کاهش صدا وجود داشته باشد.
  5. امنیت و دسترسیبرای ژنراتورهایی که در مکان‌های خاص مانند بیمارستان، نیروگاه‌ها و … قرار دارند، باید تنها پرسنل مجاز اجازه دسترسی به دستگاه را داشته باشند.
  6. مکان تمیزتوجه داشته باشید که دستگاه شما در بخشی قرار نگیرد که مکان تجمع زباله‌ها و یا حشرات و دیگر جانوران می‌باشد.
  7. الگوهای آب و هواییبرای کار کردن دستگاه در رویدادهای تغییر آب و هوایی مانند باد شدید و طوفان، از یک مانع مناسب استفاده نمایید.
  8. احتمال وقوع سیلخلیج فارس و نواحی ساحلی شرقی در سال‌های اخیر سیل زیادی را تجربه کرده‌اند، بنابراین مهندسان نیاز به قرار دادن ژنراتورها بر روی سکوها دارند. با این حال، اگر برق ورودی و توزیع برق نیز بالای خط سیل تنظیم نشده باشد، راه حل ممکن است کارساز نباشد.
  9. ملاحظات صدابا وجود اینکه ممکن است برخی از ژنراتورها نیازی به محفظه‌های تضعیف کننده صدا نداشته باشند، اما اکثر آنها نیاز به استفاده از امکانی برای کاهش صدای دستگاه دارند.