صفر تا صد راه‌های نگهداری از پمپ آب

در
دسته بندی ها: خواندنی ها

در نگهداری پمپ آب باید روغن کاری را از یاد نبرید که برای این کار می توانید از گریس یا روغن استفاده کنید. اگر دمای دستگاه بالاست و سیستم آب بندی شده است، استفاده از روغن بیشتر توصیه می‌شود. اما اگر دمای قطعات پایین است و دور موتور کم است، استفاده از گریس گزینه بهتری خواهد بود.‌

پمپ آب نباید زیاد داغ شود.

پمپ آب در ساختمان‌های چند طبقه بسیار کاربردی است و چون نیاز به آب در هر زمان وجود دارد، خاموش کردن پمپ آب چندان کار ساده و عاقلانه ای به نظر نمی‌رسد و در نتیجه در اثر کار کردن پمپ، دمای آن افزایش پیدا می‌کند.

زیاد شدن دمای پمپ آب سبب آسیب به آن می‌شود که احتمال سوخته شدن و معیوب شدن قطعات پمپ‌ را افزایش می‌دهد.

این دستگاه به صورت خودکار کار می‌کند و هر زمانی که شیر آب باز شود، پمپ شروع به کار می‌کند و در زمانی که شیر آب بسته می‌شود، پمپ خاموش می‌شود.

هر چند وقت یکبار پمپ آب را هواگیری کنید.

هدف اصلی استفاده از پمپ آب، پمپاژ کردن آب و در دسترس قرار گرفتن آن در اختیار ساکنین است. اگر این کار به خوبی انجام نگیرد، استفاده از پمپ آب بی‌معنی می‌شود.

پمپ آب اگر هواگیری نشود، توانایی پمپاژ آب را ندارد بنابراین باید دوره‌هایی مشخص را برای هواگیری پمپ آب در نظر بگیرید. هواگیری کار بسیار ساده و راحتی است که با یک آچار و پیچ گوشتی قابل انجام است پس با هواگیری به موقع، هزینه تعمیرات و نگه داری از پمپ را کاهش دهید.

خازن پمپ آب را به صورت دوره ای چک کنید.

یکی از قطعات الکتریکی که سبب ذخیره انرژی می‌شود و در پمپ آب مورد استفاده قرار می‌گیرد، خازن است. در پمپ آب دو نوع خازن به کار رفته است که یکی در زمان روشن شدن پمپ و دیگری در زمانی که پمپ در حال کار است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر هر کدام از این خازن‌ها ایراد پیدا کنند، پمپ آب به خوبی کار نخواهد کرد بنابراین لازم است که هر چند ماه یکبار خازن‌ها چک و بررسی شوند‌ که بررسی آن ها هر شش ماه یکبار بهترین گزینه است.