چگونه عملکرد بهتری از کمپکتور قورباغه ای داشته باشیم؟

در
دسته بندی ها: خواندنی ها

یکی از نکات کلیدی در کار با کمپکتور کانگورویی نحوه اجرای کار حرفه ‌ای با آن می باشد. اینکه بتوانیم از این دستگاه، حداکثر قدرت کوبش را حاصل آوریم. در همین مطلب گفتیم که قدرت کوبش تنها متکی بر وزن دستگاه است. لکن هر چه ارتفاع پرش کمپکتور قورباغه ای افزایش پیدا کند؛ لاجرم قدرت بالاتری در زمان فرود خواهد داشت. از این رو می ‌توان با افزایش ارتفاع پرش، مسیر قدرتمندی را حاصل آورد.

این موضوع یک جریان تنظیمی در طراحی کمپکتور قورباغه ای نمی باشد. در واقع شما نمی توانید قدرت واکنش فنر های متراکم شده در سیلندر های فنری دستگاه کمپکتور قورباغه ای را تحت تنظیم داشته باشید؛ اما می ‌توانید شرایط را برای عملکرد هر چه ایده آل تر آنها فراهم کنید. به این ترتیب وقتی سیستم خلق جهش در کمپکتور قورباغه ای عملکرد کاملی دارد، می توانید انتظار عملکرد قدرتمندتری از دستگاه داشته باشید. اما چگونه بتوانیم عملکرد سیستم مکانیکی که قدرت جهش را خلق می ‌کند، افزایش دهیم؟ برای این کار به نکات کلیدی زیر در مسیر نگهداری تا کارکرد اصولی از دستگاه کمپکتور قورباغه ای توجه داشته باشید.

  • اولین وجه اصلی در عملکرد مطلوب کمپکتور قورباغه ای در کارکرد مطمئن موتور بنزینی آن است. این تجهیز غالباً میزبان یک موتور قدرتمند با عملکرد چهار زمانه می باشد. چرا که قدرت در کار کمپکتور قورباغه ای حرف اول را می‌ زند. از این رو رعایت تمام اصول حرفه ‌ای در راه اندازی، استفاده از سوخت با کیفیت، تعویض به موقع اقلام مصرفی اعم از روغن موتور تا فیلتر هوا و سوخت و… تاثیر مستقیم بر عملکرد قدرتمند موتور داشته، در نتیجه قدرت حداکثری برای سیستم مکانیکی خلق جهش تولید خواهد شد.
  • در ادامه باید به بررسی کامل قطعات و اطمینان از نبود هر گونه عیب در سیستم مکانیکی ایجاد لنگ و عملکرد پیستون های فنری داشته باشید. یک نکته کلیدی در تمیز بودن این قطعات است. حضور گرد و خاک باعث افزایش اصطکاک قطعات متحرک شده، از راندمان کاری دستگاه خواهد کاست. یکی از این قطعات تاثیرگذار، سیلندر فنر گونه دستگاه کمپکتور قورباغه ای می باشد. فنر تعبیه شده در این سیلندر باید بتواند از حداکثر فشردگی برخوردار باشد تا در لحظه آزاد شدن، حداکثر قدرت جهش را خلق کند. یکی از بزرگترین مشکلات در عدم کارایی فنر مذکور، حضور گرد و خاک و یا موانع فیزیکی در این فنر می باشد. در کل آنچه که مانع از فشرده شدگی حداکثر فنر بشود، تاثیر منفی بر عملکرد نهایی دستگاه خواهد گذاشت. از طرفی خود فنر نیز در مسیر استهلاک ممکن است قدرت ارتجاعی خود را از دست داده باشد. در این صورت لازم است تا با تعویض به موقع فنر، قدرت ارتجاعی و در امتداد آن عملکرد کوبش مطلوب را فراهم آوریم.
  • از دیگر علت ها در عدم کارکرد درست و قدرتمند کمپکتور قورباغه ای، سخت بودن جابجایی قطعات مکانیکی در کنار یکدیگر می باشد. خصوصاً از قسمت انتقال قدرت محور موتور به سمت سیستم ایجاد لنگ که در صورت عدم روان بودن قطعات قادر به انتقال صحیح همراه با راندمان کاری بالا نمی باشد. از این رو اگر می ‌خواهید تحت هر حالتی حداکثر قدرت کوبش را از کمپکتور قورباغه ای بخواهید، بهتر است در همه حال نسبت به روان بودن قطعات مکانیکی در کنار هم اطمینان داشته باشید. روانکاری به موقع و استفاده از روغن های روانکاری ایده ‌آل وجه برتری در کار است.
  • عدم عملکرد صحیح قطعات مکانیکی از دلایل جدی در نبود قدرت کافی کوبش برای کمپکتور قورباغه ای خواهد شد. در بطن کمپکتور قورباغه ای قطعات متحرک با سرعت و قدرت بالایی در کنار هم کار می‌ کنند. هر گونه شل شدن اتصالات، لقی و یا شکستگی قطعات مانع از انتقال کامل قدرت از جانب موتور به سمت سیلندر فنردار می باشد. به این ترتیب قدرت کافی حاصل نخواهد شد. لذا اگر می خواهید تحت هر حالتی بهترین عملکرد را از قدرت کوبش خاک توسط کمپکتور قورباغه ای داشته باشید، بهتر است از سلامت تمام قطعات فنی و اتصالات آنها اطمینان حاصل کنید.