موتور برق بی صدا چیست؟ آیا خرید موتور برق بی صدا مقرون به صرفه است؟

در
دسته بندی ها: خواندنی ها

موتور برق های دارای کاور نسبت به انواع بدون کاور آن غالبا” از خود صدای کمتری هنگام کار پخش می کنند، اما این به معنای بی صدا بودن آن نیست. ملاک صدای موتور و اینکه چه موتور برقی در دسته کم صدا جای میگرد به شکل زیر تعیین می شود:

معمولا” مقدار حجم صدای موتور برق هنگام عملکرد کامل و تحت بار، در فاصله ۷ متری از آن اندازه گیری می شود. اکثر موتور برق ها ( بدون کاور ) در این فاصله حدود ۷۰ تا ۸۰ دسی بل صدا از خود متساعد می کنند که می توان اندازه آن را تقریبا” معادل صدای خیابان با رفت و آمد متوسط در نظر گرفت. اما مدل های کاور دار بسته به نوع کاور و درجه کیفیت آن و همچنین عایق بندی صحیح آن می توانند این صدا را حتی تا پایین تر از ۶۰ دسی بال کاهش دهند که این معادل یک مکالمه معمولی بین دو نفر یا عملکرد ماشین لباس شویی خواهد بود.

از نظر عملکرد موتور برق بی صدا یا کاور دار بهتر است یا انواع بدون کاور آن ؟

عملکرد موتور برق هیچ ارتباطی به کاور دار یا بدون کاور بودن آن ندارد. در دسته موتور برق های خانگی یا کوچک معمولا” موتور برق کاور دار بی صدا بالاتر از توان ۳ کیلووات نخواهید یافت. موتور برق های کوچک کاور دار معمولا” قابل حمل بوده و به نام موتور برق مسافرتی نیز شناخته می شوند.

موتور برق بی صدا کاور دار بخریم یا بدون کاور ؟

موتور برق های کاور دار، معمولا” دارای سایز کوچک، جمع و جور، قابل حمل و به شکل کیفی بوده و از وزن پایین برخوردارند. این موتور برق ها از توان کمتری برخوردار بوده و نسبت به مدل مشابه بدون کاور با همان توان، از قیمت به مراتب بالاتری برخوردارند. همچنین معمولا” توان موتور برق های بی صدا مسافرتی از ۳ کیلووات بالاتر نمی رود.

لذا جهت انتخاب : اگر قیمت برای شما اهمیت بسیار بالایی دارد، قید موتور برق های کیفی را بزنید چرا که گاها” با نصف هزینه آن یا حتی کم تر می توانید یک مدل بدون کاور تهیه کنید. اگر حمل و نقل آسان و جمع و جور بودن برای شما اهمیت دارد و می توانید اندکی بیشتر هزینه کند، بهتر است مدل کاور دار یا کیفی تهیه کنید. اگر مهم ترین مسئله برای شما صدای موتور برق است، لذا به اجبار باید موتور برق کاور دار تهیه کنید.

برای کمپین و مسافرت چه موتور برقی بخرم ؟ بی صدای کیفی یا بدون کاور؟

 تماما” به بودجه ای بستگی دارد که برای خرید در نظر گرفته اید. اگر می توانید هزینه کنید بهتر است مدل کیفی بخرید که در سفر مشکل حمل و نقل نداشته باشید. اما جدای از مسئله حمل و نقل از آنجایی که هنگام کمپین، به خصوص در جنگل، صدای موتور برق مسئله مهمی نیست می توانید مدل های کوچک بدون کاور را با صرف هزینه بسیار کم تری تهیه کنید.

بهترین موتور برق برای منزل کدام است ؟


اگر موتور برق را با فاصله از واحد آپارتمان خود قرار داده اید به گونه ای که صدای آن به گوش ساکنین نمی رسد ( و یا موتور برق در اتاقکی قرار دارد که به نوعی عایق صداست ) بهتر است با هزینه ای که جهت خرید آن تدارک داده اید یک مدل بدون کاور با توان بالا تهیه کنید. اما اگر ناگزیر به قرار دادن موتور برق نزدیک به محل سکونت هستید ( به عنوان مثال در بالکن )، بهتر است مدل بی صدا تهیه کنید که صدای آن شما را اذیت نکند. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که توان آن ممکن است پاسخگوی همه نیاز های شما نباشد.

بی صدا ترین موتور برق موجود در دنیا کدام است ؟

معروف ترین و یکی از با کیفیت ترین برند های تولید کننده موتور برق در دنیا، هوندا است. اما این تنها محدود به کیفیت نمی شود؛ شاید بتوان کفت بی صداترین آن نیز در دنیا موتور برق هوندا مدل EU۳۰۰۰IS اینورتر دار است. این موتور برق در کم ترین حالت تنها ۴۹ دسی بل صدا دارد که آن را از یک مکالمه معمولی بین دو نفر نیز کم صدا تر ساخته است. علاوه بر این، این موتور برق می تواند برای مدت ۲۰ ساعت تنها با ۳.۴ گالون سوخت کار کند!