کاربرد تیغه کاتر آسفالت بر و تیغه کاتر بتن بر

در
دسته بندی ها: خواندنی ها

تیغه کاتر آسفالت بر طیف وسیعی از تیغ الماسه برای دستکاه کاتر وجود دارد که از جمله آنها برای برش بتن، گرانیت بر، سرامیک بر و غیره نام برد. ولی از لحاظ کاری تیغه های کاربردی در دستگاه کاتر آسفالت بر و بتن بر به دو دسته تفکیک می شود: 

1_تیغه کاتر آسفالت بر

برش آسفالت نیاز به یک تیغه منحصر به فرد دارد. تیغه کاتر آسفالت بر از آنجا که جنس آسفالت نرم میباشد نیاز به تیغه الماس سخت با اتصال قوی دارد چون تیغه های نرم تاثیری بر آسفالت ندارد.تیغه کاتر آسفالت بر در دو مدل مرطوب و خشک موجود می باشند. توجه داشته باشید تیغه های مرطوب در حین کار نیاز به خنک کاری با آب و روغنکاری می باشند و تیغه خشک نیاز به اتصال ضعیفتری دارند

2_تیغه بتن بر

تیغه بتن بر دارای مقاومت و سختی بیشتری نسبت به تیغه کاتر آسفالت بر بوده و میتوان برای برس زدن بتن های بدون آرماتور استفاده کرد. همانگونه که میدانید دستگاه برش بتن با دستگاه برش آسفالت یکسان می باشد و تفاوت این دو در نوع تیغه به کار رفته در دستگاه می باشد. که دستگاه را تبدیل به بتن بر یا آسفالت بر مینماید. 

همانطور که میدانید تیغه برش بتن قابلیت برش آسفالت را نیز دارا میباشند . به این دلیل که تیغه بتن از سختی بیشتری نسبت به تیغه کاتر آسفالت بر برخوردار است. ولی تحت هیچ شرایطی از تیغه کاتر آسفالت بر به جای تیغه برش بتن نمیتوان استفاده کرد و معمولا قیمت تیغه بتن از قیمت تیغه آسفالت بیشتر می باشد.

طریقه انتخاب سایز تیغه کاتر آسفالت بر

تیغه بتن بر و تیغه آسفالت بر در اندازه و ابعاد و سایزهای مختلف برای زدن عمق برش متفاوت می باشد. برای انتخاب یک تیغه کاتر آسفالت بر مناسب باید نوع جنس برش و عمق برش توجه داشت معمولا در دستگاه کاتر عمق برش برابر با یک سوم تیغه نصب شده بر روی دستگاه می باشد.