همه چیز درباره شیلنگ ویبراتور

در
دسته بندی ها: خواندنی ها

در واقع شیلنگ ویبراتور که به آن شیلنگ ویبره هم گفته می شود نوعی شیلنگ است که به منظور ایجاد ارتعاش در بتن و همچنین از بین بردن حباب های داخل بتن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این محصول نیز مانند هر ابزار ساختمانی دیگر دارای سایز و اندازه های مختلف است. از جمله سایزهای شیلنگ ویبراتور که در حال حاضر موجود در بازار است شامل شیلنگ های 1، 5/1، 2، 5/2 و 3 اینچ می باشد.

لازم به ذکر است بدانید یکی از عوامل تعیین کننده قیمت شیلنگ ویبراتور همین اندازه و سایز است به این صورت که با افزایش سایز، قیمت نیز افزایش می یابد.

علاوه بر فاکتور سایز که سبب می شود این نوع شیلنگ ها دارای انواع مختلفی باشند انواع شیلنگ ویبره بتن شامل سه دسته کلی مکانیکی و بادی و برقی می باشد که نوع مکانیکی این شیلنگ از همه رایج تر می باشد.

معمولا شیلنگ های ویبره مکانیکی با حجم کم و متوسط در اکثر پروژه ها مورداستفاده قرار می گیرد و انواع برقی و بادی این نوع شیلنگ در پروژه های بزرگ و وسیع و به منظور بتن ریزی های با حجم بالا استفاده می شود.

حال اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در مورد انواع شیلنگ ویبراتور و قیمت این ابزار افزایش دهید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.شیلنگ ویبراتور

شیلنگ ویبراتور چیست؟

در واقع شیلنگ ویبراتور یکی از ابزارهای صنایع ساختمانی است کههدف از استفاده آن ایجاد ارتعاش در بتن و از بین بردن حباب های داخل بتن است.

در واقع قبل از اینکه بتن سفت شود از این شیلنگ برای ایجاد ارتعاشات در بتن و همچنین از بین بردن حباب و خلل و فرج های گازهای متصاعد شده از آن استفاده می شود.

کاربرد این شیلنگ در زمینه از بین بردن حباب ها بسیار شگفت انگیز است به گونه ای که می تواند صدها و یا حتی هزاران حبابی که در بتن ها وجود دارد را از بین ببرد.

این نوع شیلنگ ها بسته به نوع کاربرد خود در سایزهای مختلفی اعم از سایزهای 1، 5/1، 2، 5/2 و 3 اینچ موجود در بازار هستند. به طور کلی هدف از استفاده از این نوع شیلنگ ها این است که می تواند ارتعاش کل سیستم را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.

به عبارت دیگر شیلنگ ویبراتور بتن کمک می کند که بتن بهترین کیفیت ممکن را بدست بیاورد.

این نوع شیلنگ دارای ساختار خاص خود است که در ادامه به معرفی ساختار آن می پردازیم.سایزهای شیلنگ ویبره

ساختار شیلنگ ویبراتور چگونه است؟

در واقع شیلنگ های وبره دارای ساختاری خاص هستند ساختار ان ها به گونه ای است که می تواند تنش های بالا را به راحتی تحمل کند در صورتی که اصلا شکسته نشود.

دلیل این استحکام و تحمل، وجود فولاد منگنز است که این فولاد دارای سختی بسیار بالایی است و علاوه بر این دارای استحکام کششی بالای 1200 نیوتون است.

لذا این ویژگی ساختاری سبب میشود که این نوع شیلنگ بتواند مقاومت بسیار بالا در برابر فشار، سایش و پاره شدن داشته باشد. این ابزاراز سه بخش لوله و تحریک کننده و پوشش تشکیل شده است.

شیلنگ های ویبره یا همان شیلنگ های ارتعاشی از یک لایه داخلی از جنس لاستیک و همچنین یک لایه تقویت کننده ساخته شده است.

انواع شیلنگ ویبره بتن

همان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم این نوع شیلنگ ها به سه دسته کلی شیلنگ های ویبره بادی و برقی و مکانیکی تقسیم می شوند.

در بین این سه نوع شیلنگ مکانیکی از همه رایج تر و پرکاربردتر است به گونه ای که در اکثر پروژه ها از شیلنگ های مکانیکی در حجم کم و متوسط استفاده می شود. در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

شیلنگ ویبراتور بادی: شیلنگ ویبره بادی یا همان پنوماتیکی با استفاده از یک کوپلینگ سریع می تواند به منبع ذخیره هوا متصل شود.

دسته سوپاپ این نوع شیلنگ هم شامل یک سیستم لوله مویین و روغن روانکاری می باشد. این نوع شیلنگ می تواند هوا را از حفره متصل به شیلنگ بیرونی خارج کند.

فشار مورد نیاز این نوع شیلنگ از کمپرسور باد تامین می شود. از این رو معمولا از شیلنگ ویبره بادی در مکان هایی که به کمپرسور هوا دسترسی دارند استفاده می شود.

در صورتی که تعداد حفره ها و حباب ها زیاد باشد می توانید چند خروجی از دستگاه کمپرسور بگیرید و همزمان از چند شیلنگ بادی برای از بین بردن حباب ها استفاده کنید.پوکر شیلنگ ویبره

شیلنگ ویبره مکانیکی: همان طور که اشاره نمودیم این نوع شیلنگ ویبره رایج ترین نوع است که معمولا از آن ها در اکثر پروژه های عمرانی کوچک و متوسط استفاده می شود. فشار و توان مورد نیاز این نوع شیلنگ های ویبره برای کار از طریق یک موتور بنزینی یادیزلی تامین می شود. در واقع شیلنگ های ویبراتور مکانیکی علاوه بر اینکه می توانند حباب و حفره های بتن ها را حذف کنند مزایای دیگری نیز دارند.

مثلا می توانند ناهم راستایی یا همان Missalignment و همچنین انبساط حرارتی را برطرف کند.

شیلنگ ویبره برقی: شیلنگ ویبراتور برقی یا همان الکتریکی نوع دیگری از شیلنگ های ویبره بسیار پرکاربرد است.

این نوع از شیلنگ ها مزایای زیادی دارند از جمله مزایای شیلنگ های ویبره برقی یا همان الکتریکی این است که از نظر اقتصادی برق قدرت بسیار به صرفه هستند.

چرا که این نوع شیلنگ ها نسبت به سایر انواع دیگر هم به کمترین نگهداری و تعمیرات نیاز دارند و هم ارزان تر می باشد. لذا می توان گفت نسبت به دو نوع دیگر به صرفه است.