عواملی که سبب آسیب به ویبراتور دریلی می شوند

در
دسته بندی ها: خواندنی ها

عواملی چند سبب آسیب به ویبراتور دریلی می شوند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره داشت:

1-    حالت خمشی و پیچ خوردن ویبراتورهای دریلی

با توجه به این مسئله که ویبراتورهای دریلی دائما در دل بتن در حال ویبره زدن هستند؛ دائما در حال خم شدن و پیچ خوردن هستند که این مسئله می تواند در درازمدت روی ویبراتور مورد نظر آسیب های جدی را وارد سازند و مقاومت آن ها را از بین ببرند.

2-    ساییدن شیلنگ ویبراتور

در طول استفاده شیلنگ ویبراتور دریلی دائما با فشار زیاد دچار ساییدگی می شود که با توجه به سختی بتن و ویبره زدن در عمق آن در صورت کافی نبودن ویبره های ویبراتور دریلی ممکن است شیلنگ آن در اثر سایش با فشار بالا دچار پارگی شود.

3-    آسیب به دستگاه با توجه به تعداد ضربات بالا

با توجه به تعداد ویبره ها و ضربه هایی که ویبراتور دریلی در دل بتن می زند؛ ممکن است بر حسب همین تعداد ضربات در دراز مدت از عمر مفید آن ها کاسته شود و آسیب های جدی به عملکرد دستگاه مورد نظر وارد سازند.

تعمیر ویبراتور دریلی

با توجه به موارد و عواملی که گفته شد؛ تعمیر ویبراتور دریلی خوشبختانه امکان پذیر می باشد و می توان حتی با بروز چنین رخدادهایی در صورت عدم کارکرد و کارایی ویبره دریلی مورد نظر باری دیگر آن را تعمیر نمود و بتوان از آن ها باز هم در عملیات و پروژه های مختلف استفاده نمود.

برای این منظور می بایست به مراکز معتبر مراجعه نمود و درخواست خود را مبنی بر تعمیر ویبراتور دریلی ثبت نمود تا بتوانند با توجه به تجربه و تخصص خود در زمینه تعمیرات انواع و اقسام تجهیزات و ابزارآلات حوزه ساخت و ساز ساختمانی، مشکل به وجود آمده را خیلی زود حل و فصل نمود.

بنابراین در نظر داشته باشید که تعمیر این دسته از ویبراتورها امکان پذیر هست. ولی در کل می بایست از وسیله مفید و کارآمد خود به خوبی استفاده کنید تا کمتر در معرض آسیب واقع شود. هر چند که به طور کلی برای هر وسیله ای عمر مفیدی است و عمر مفید این گونه از ویبراتورها هم روزی به سر می آید. اما در هر صورت شما می توانید با تعمیر دستگاه خود باز هم از آن استفاده کنید.